Year 2004, Volume 5 , Issue 2, Pages 113 - 123 2011-03-19

AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES
MOBİLYA SATIŞ MAĞAZALARINDA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

İlker AKYÜZ [1]


The most valuable thing for corporations is customers in today’s competitive environment. The evaluation obtained with suitable methodology is important vitally in the success of customer relationship management systems applied for the continuous customer satisfaction and devotion. Continuous customer
satisfaction, development of communication skills with customers, caring with customers’ desires and compliments before and after sale just in sale time, development of the quality of services being offered to the customers is dependent on the determining customer problems closely and giving customer focused services. In this study, it was tried to reveal the customer  relationship management, communication with
customer, customer focused sale offered before, after and just in sale time in some furniture stores located in Trabzon. It was found that the furniture stores in Trabzon have been generally trying to give customer focused sale services

Günümüzün rekabet ortamında, kurumların en değerli varlığı müşterilerdir. Müşteri memnuniyetini sürekli kılmak ve müşteri sadakatini sağlamak için uygulanan müşteri ilişkileri yönetimi
sistemlerinin başarılı olabilmesinde, doğru bir metadoloji ile uygulanacak değerlendirme hayati önem taşımaktadır. Sürekli müşteri memnuniyeti, müşterilerle iletişim becerilerinin geliştirilmesi, satış öncesi, satış anı, ve satış sonrası müşteri dilek ve  şikayetlerinin dikkate alınması, müşteri hizmet kalitesinin geliştirilip; müşteri sorunlarının yakından ve sürekli izlenmesi ile müşteri odaklı hizmet sunulmasına bağlı olmaktadır. Bu araştırmada, Trabzon ilinde faaliyet gösteren mobilya satış mağazalarında müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri ile iletişim, satış öncesi, satış anı ve satış sonrası müşteri odaklı satış yönlülüğü ortaya konulmaya çalışılmış; Trabzon’daki mobilya satış mağazalarının genellikle müşteri odaklı satış çabasında
oldukları bulunmuştur.
Primary Language en
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Author: İlker AKYÜZ

Dates

Publication Date : March 19, 2011

Bibtex @ { artvinofd29694, journal = {Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-1880}, eissn = {2146-698X}, address = {}, publisher = {Artvin Çoruh University}, year = {2011}, volume = {5}, pages = {113 - 123}, doi = {}, title = {AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES}, key = {cite}, author = {Akyüz, İlker} }
APA Akyüz, İ . (2011). AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES . Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi , 5 (2) , 113-123 . Retrieved from http://ofd.artvin.edu.tr/en/pub/issue/2254/29694
MLA Akyüz, İ . "AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES" . Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 5 (2011 ): 113-123 <http://ofd.artvin.edu.tr/en/pub/issue/2254/29694>
Chicago Akyüz, İ . "AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES". Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 5 (2011 ): 113-123
RIS TY - JOUR T1 - AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES AU - İlker Akyüz Y1 - 2011 PY - 2011 N1 - DO - T2 - Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 113 EP - 123 VL - 5 IS - 2 SN - 2146-1880-2146-698X M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES %A İlker Akyüz %T AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES %D 2011 %J Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi %P 2146-1880-2146-698X %V 5 %N 2 %R %U
ISNAD Akyüz, İlker . "AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES". Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 5 / 2 (March 2011): 113-123 .
AMA Akyüz İ . AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES. AÇÜOFD. 2011; 5(2): 113-123.
Vancouver Akyüz İ . AN INVESTIGATION ON THE CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN FURNITURE STORES. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi. 2011; 5(2): 113-123.