Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi’ni Markalaştırmaya Ve Marka Kimliğini Oluşturmaya Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 155 - 163, 15.04.2019
https://doi.org/10.24011/barofd.458648

Öz

Bu çalışma
kapsamında Kastamonu Üniversitesi (K. Ü.) Orman Fakültesinin markalaştırılması
ve güçlü bir markanın sahip olacağı avantajlardan yararlanması
hedeflenmektedir. Markalaşmaya giden yolda ilk adımlardan birisi marka
kimliğinin oluşturulmasıdır. Dolayısıyla çalışmanın literatür kısmında markanın
önemine değinilerek orman fakültesinin marka olması halinde potansiyel
kazanımlarına vurgu yapılmıştır. Güçlü bir marka olmak için en başta etkili ve
gerçekçi bir marka kimliğinin oluşturulması gerekmektedir. Bu bağlamda K. Ü.
Orman Fakültesinin ülkemizdeki mevcut durumu paydaşlarla gerçekleştirilen görüşmelerle
ve yapılan araştırmalar neticesinde ortaya konmuş olup, sonrasında fakülte
bünyesindeki ilgililerle yapılan anket çalışmalarıyla zihinlerinde var olan
marka algısı belirlenmiştir. Anket çalışmasında Aakerin marka kişiliği ölçeği
kullanılmış olup, değişkenler kapsamında oluşturulan gruplar için t-testi,
anova ve korelasyon analizi kullanılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Neticesinde
ise; K. Ü. Orman Fakültesinin alanında güçlü bir kurumsal marka ve etkili bir
marka kimliğine sahip olması için yapılması gerekenler tespit edilmiş ve bu
doğrultuda bir strateji önerilmiştir böylelikle markalaşmaya giden yolda ilk
adımların atılmasına zemin hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Aaker J.L., 1997. “Dimensions Of Brand Personality”, Journal of Marketing Research, Vol. 34, 347-356
  • Aaker, D., A., 1991. Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, Macmillan Inc., New York, USA.
  • Aaker, J.L., 1995. Conceptualizing and Measuring Brand Personality: A Brand Personality Scale, Standford University, December.
  • Baldauf, A., Cravens, K., S. and Binder, G., 2003. Performance Consequences Of Brand Equity Management: Evidence From Organizations In The Value Chain, Journal of Product & Brand Management, 12, 4, 220 – 236.
  • Beğendik, B., 2006. Perakendecilikte Kurumsal Marka Kimliği ve Saha Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiftçi, S., 2006. Marka ve Marka Sadakati: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihleri ve Marka Sadakati ile İlgili Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Daniel, W.W., 1999. Biostatistics A Foundation for Analysis in the Health Sciences, Sixth. ed. John Wiley & Sons, Inc.
  • Davis, S., 2002. Brand Asset Management 2: How Businesses Can Profit From The Power Of Brand, Journal of Consumer Marketing, 19, 4, 351 - 358.
  • Doyle, P. and Wong, V., 1997. An Exploration of Branding in Industrial Markets, Industrial Marketing Management, 26, 5, 433-446.
  • Doyle, P., 1998. Marketing, Prentice Hall, London.
  • Doyle, P., 2003. Değer Temelli Pazarlama: Şirketinizi Büyütmek ve Hissedar Değeri Yaratmak İçin Pazarlama Stratejileri, Çev. Gülfidan Barış, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
  • Kapferer, J., N., 1992. Strategic Brand Management: New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity, Maxwell Macmillian, Inc., New York.
  • Kaygın, B. Kurt, R. Ve İmren, E., 2015. Bartın Üniversitesi Orman Endüstri Mühendisliği Mezunlarının İstihdam Durumu Üzerine Bir Araştırma, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 17, 25-26, 54-61.
  • Keller, K., L., 1993. Conceptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity, Journal of Marketing, 57, 1-22.
  • Kotler, P., 1997. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control, 9th Edition, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Okay, A., 2003. Kurum Kimliği, İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Perry, A. ve Wisnom III, D., 2004. Markanın DNA‘sı, Çev: Zeynep Yılmaz, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G. And Fidell, L. S., 2013. Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Uztuğ, F., 2003. Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Yüce, A., 2010. Bütünleyici Bir Model İle Marka Değeri Ölçümü, Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.

A Study on the Branding of Kastamonu University Faculty of Forestry and the Creation of Brand Identity

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 155 - 163, 15.04.2019
https://doi.org/10.24011/barofd.458648

Öz

Within the scope of this research, Branding of Kastamonu University (K.
U.) Faculty of Forestry and benefitting from the advantages of being a strong
brand is aimed. One of the first steps on the road to branding is the creation
of a brand identity. Therefore, in the literature review of the research, the
importance of being a brand was emphasised and the possible benefits of being a
branded faculty were underlined. For being a strong brand, firstly: an
effective and realistic brand identity must be built. In this study, the
current situation of K. U. Faculty of Forestry in our country was revealed with
done stakeholder interviews and investigations. Afterwards, with the
administered questionnaires; the brand awareness perception of stakeholders was
determined. In the questionnaire, Aaker's brand personality scale was used; for
the groups formed from the variables: t-test, anova and correlation analysis
were used and the results were interpreted. As a result of these, a strategy was
developed in order to have a strong corporate brand and an effective brand
identity for K. U. Faculty of Forestry so that the first steps on the road to
branding have been taken.

Kaynakça

  • Aaker J.L., 1997. “Dimensions Of Brand Personality”, Journal of Marketing Research, Vol. 34, 347-356
  • Aaker, D., A., 1991. Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, Macmillan Inc., New York, USA.
  • Aaker, J.L., 1995. Conceptualizing and Measuring Brand Personality: A Brand Personality Scale, Standford University, December.
  • Baldauf, A., Cravens, K., S. and Binder, G., 2003. Performance Consequences Of Brand Equity Management: Evidence From Organizations In The Value Chain, Journal of Product & Brand Management, 12, 4, 220 – 236.
  • Beğendik, B., 2006. Perakendecilikte Kurumsal Marka Kimliği ve Saha Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiftçi, S., 2006. Marka ve Marka Sadakati: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihleri ve Marka Sadakati ile İlgili Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Daniel, W.W., 1999. Biostatistics A Foundation for Analysis in the Health Sciences, Sixth. ed. John Wiley & Sons, Inc.
  • Davis, S., 2002. Brand Asset Management 2: How Businesses Can Profit From The Power Of Brand, Journal of Consumer Marketing, 19, 4, 351 - 358.
  • Doyle, P. and Wong, V., 1997. An Exploration of Branding in Industrial Markets, Industrial Marketing Management, 26, 5, 433-446.
  • Doyle, P., 1998. Marketing, Prentice Hall, London.
  • Doyle, P., 2003. Değer Temelli Pazarlama: Şirketinizi Büyütmek ve Hissedar Değeri Yaratmak İçin Pazarlama Stratejileri, Çev. Gülfidan Barış, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
  • Kapferer, J., N., 1992. Strategic Brand Management: New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity, Maxwell Macmillian, Inc., New York.
  • Kaygın, B. Kurt, R. Ve İmren, E., 2015. Bartın Üniversitesi Orman Endüstri Mühendisliği Mezunlarının İstihdam Durumu Üzerine Bir Araştırma, Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 17, 25-26, 54-61.
  • Keller, K., L., 1993. Conceptualizing, Measuring and Managing Customer Based Brand Equity, Journal of Marketing, 57, 1-22.
  • Kotler, P., 1997. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control, 9th Edition, Prentice-Hall International Inc., New Jersey, USA.
  • Okay, A., 2003. Kurum Kimliği, İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Perry, A. ve Wisnom III, D., 2004. Markanın DNA‘sı, Çev: Zeynep Yılmaz, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G. And Fidell, L. S., 2013. Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Uztuğ, F., 2003. Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Yüce, A., 2010. Bütünleyici Bir Model İle Marka Değeri Ölçümü, Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kereste, Hamur ve Kağıt
Bölüm Wood Machinary, Occupational Safety and Health, Business Administration
Yazarlar

Bahadır Çağrı Bayram

Nadir Ersen

İlker Akyüz

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayram, B. Ç., Ersen, N., & Akyüz, İ. (2019). Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi’ni Markalaştırmaya Ve Marka Kimliğini Oluşturmaya Yönelik Bir Çalışma. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 21(1), 155-163. https://doi.org/10.24011/barofd.458648


Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,

Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.

Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,

E-mail: bofdergi@gmail.com