Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aesthetic and functional dimension of vertical garden design: KTU Kanuni Campus

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 223 - 230, 15.09.2020
https://doi.org/10.17474/artvinofd.685227

Öz

The rate of urbanization is increasing all over the world and it is foreseen that this number will reach higher rates by 2050. The nature that makes the world livable is badly affected by this process and the rate of green area is decreasing day by day. Today, the measures taken to correct these problems are gathered under the title of sustainable approach in general definition. Rain gardens, vertical gardens, roof gardens are just some of these works. These studies take place in the focal point of the professional discipline of landscape architecture. Therefore, it replaces sustainability studies in both formal and informal education processes. Students' studies with such concepts in the education process cause them to have more place in their applications when they graduate. This creates an “awareness” effect at the end of 4-year training processes. Within the scope of this study, within the scope of the engineering knowledge course of the department of landscape architecture of Karadeniz Technical University, “a wall that is supposed to be a green wall is designed within a 3-month education period and the resulting products are examined in terms of landscape value. As a result of the study, the importance of the designed walls in terms of landscape value and the importance of the designs made with ecological concerns in the education process were emphasized.

Kaynakça

  • Bekar M, Güneroğlu N, (2016) Utilization of Living Walls in Urban Ecosystems", in: Enviromenthal Sustainability and Landscape Management, Efe R, Cürebal İ, Gaf A, Toth B, Eds., St. Kliment Ohridski University Press, SOFIA, 467-482.
  • Coma J, Pérez G, de Gracia A, Burés S, Urrestaraz, M, Cabeza L F (2017). Vertical greenery systems for energy savings in buildings: A comparative study between green walls and green facades. Building and environment, 111: 228-237.
  • Green Roof Organization (2008) Introduction to Green Walls Technology, Benefits & Design. Jacobs, Green Plants for Green Buildings
  • Güleç Özer D, Turan B O (2015) Ecological Architectural Design Education Practices Via Case Studies. Megaron 10(2):113-129
  • Hepcan Ç C, Hepcan Ş (2018) Kentsel yeşil altyapı analizi: Bornova örneği. Mediterranean Agricultural Sciences, 31(1): 37-43
  • Korol E, Shushunova N, Rerikh S (2019). New green roof and green wall systems for implementation in the coverings. In E3S Web of Conferences. EDP Sciences. 97(06023).
  • Ragheb A, El-Shimy H, Ragheb G. (2016). Green architecture: A concept of sustainability. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 216: 778-787
  • Timur Ö B, Karaca E (2013) Vertical gardens. In Advances in Landscape Architecture. IntechOpen. Ünal U, Akyüz D E (2018) Yeşil Altyapı Uygulamaları Kapsamında Yağmur Hendeklerinin Önemi ve Sürdürülebilir Kent Anlayışı ile Değerlendirilmesi, İklim Değişikliği ve Çevre, 3(2): 55–63
  • Yüksel N (2013) Dikey Bahçe Uygulamalarının Yurtdışı ve İstanbul Örnekleri İle İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.

Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 223 - 230, 15.09.2020
https://doi.org/10.17474/artvinofd.685227

Öz

Dünya genelinde kentleşme oranı gittikçe artmakta ve 2050’ye kadar bu rakamın daha yüksek oranlara ulaşacağı ön görülmektedir. Dünyayı yaşanır hale getiren doğa ise, bu süreçten kötü etkilenmekte ve yeşil alan oranı gün geçtikçe azalmaktadır. Günümüzde bu problemleri düzeltmek için alınan önlemler genel tanımı ile “sürdürülebilir yaklaşım” başlığı altında toplanmaktadır. Yağmur bahçeleri, dikey bahçeler, çatı bahçeleri bu çalışmaların sadece bazılarıdır. Bu çalışmalar peyzaj mimarlığı meslek disiplinin de odak noktasında yerini almaktadır. Bu nedenle gerek formal gerekse informal eğitim sürecinde sürdürülebilirlik çalışmalarını yerini almaktadır. Öğrencilerin eğitim süreci içerisinde bu gibi kavramlar ile çalışmaları mezun olduklarında uygulamalarında daha fazla yermesine neden olmaktadır. Bu da 4 yıllık eğitim süreçlerinin sonunda “farkındalık” etkisi yaratmaktadır. Yapılan bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Mühendislik Bilgisi dersi kapsamında “yeşil duvar olması önerilen bir duvarın” 2 haftalık ders süreci içerisinde tasarlanması ve ortaya çıkan ürünlerin peyzaj değeri açısından incelenmesini içermektedir. Çalışma sonucunda öncelikle tasarlanan duvarların peyzaj değeri açısından önemi ve ekolojik kaygılar ile yapılan tasarımların eğitim sürecindeki önemi vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Bekar M, Güneroğlu N, (2016) Utilization of Living Walls in Urban Ecosystems", in: Enviromenthal Sustainability and Landscape Management, Efe R, Cürebal İ, Gaf A, Toth B, Eds., St. Kliment Ohridski University Press, SOFIA, 467-482.
  • Coma J, Pérez G, de Gracia A, Burés S, Urrestaraz, M, Cabeza L F (2017). Vertical greenery systems for energy savings in buildings: A comparative study between green walls and green facades. Building and environment, 111: 228-237.
  • Green Roof Organization (2008) Introduction to Green Walls Technology, Benefits & Design. Jacobs, Green Plants for Green Buildings
  • Güleç Özer D, Turan B O (2015) Ecological Architectural Design Education Practices Via Case Studies. Megaron 10(2):113-129
  • Hepcan Ç C, Hepcan Ş (2018) Kentsel yeşil altyapı analizi: Bornova örneği. Mediterranean Agricultural Sciences, 31(1): 37-43
  • Korol E, Shushunova N, Rerikh S (2019). New green roof and green wall systems for implementation in the coverings. In E3S Web of Conferences. EDP Sciences. 97(06023).
  • Ragheb A, El-Shimy H, Ragheb G. (2016). Green architecture: A concept of sustainability. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 216: 778-787
  • Timur Ö B, Karaca E (2013) Vertical gardens. In Advances in Landscape Architecture. IntechOpen. Ünal U, Akyüz D E (2018) Yeşil Altyapı Uygulamaları Kapsamında Yağmur Hendeklerinin Önemi ve Sürdürülebilir Kent Anlayışı ile Değerlendirilmesi, İklim Değişikliği ve Çevre, 3(2): 55–63
  • Yüksel N (2013) Dikey Bahçe Uygulamalarının Yurtdışı ve İstanbul Örnekleri İle İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elif Bayramoğlu 0000-0002-6757-7766

Makbulenur Bekar 0000-0003-4511-1284

Banu Çiçek Kurdoğlu 0000-0003-4683-8581

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2020
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayramoğlu, E., Bekar, M., & Kurdoğlu, B. Ç. (2020). Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 21(2), 223-230. https://doi.org/10.17474/artvinofd.685227
AMA Bayramoğlu E, Bekar M, Kurdoğlu BÇ. Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs. AÇÜOFD. Eylül 2020;21(2):223-230. doi:10.17474/artvinofd.685227
Chicago Bayramoğlu, Elif, Makbulenur Bekar, ve Banu Çiçek Kurdoğlu. “Dikey bahçe tasarımın Estetik Ve işlevsel Boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 21, sy. 2 (Eylül 2020): 223-30. https://doi.org/10.17474/artvinofd.685227.
EndNote Bayramoğlu E, Bekar M, Kurdoğlu BÇ (01 Eylül 2020) Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 21 2 223–230.
IEEE E. Bayramoğlu, M. Bekar, ve B. Ç. Kurdoğlu, “Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs”, AÇÜOFD, c. 21, sy. 2, ss. 223–230, 2020, doi: 10.17474/artvinofd.685227.
ISNAD Bayramoğlu, Elif vd. “Dikey bahçe tasarımın Estetik Ve işlevsel Boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi 21/2 (Eylül 2020), 223-230. https://doi.org/10.17474/artvinofd.685227.
JAMA Bayramoğlu E, Bekar M, Kurdoğlu BÇ. Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs. AÇÜOFD. 2020;21:223–230.
MLA Bayramoğlu, Elif vd. “Dikey bahçe tasarımın Estetik Ve işlevsel Boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs”. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 2, 2020, ss. 223-30, doi:10.17474/artvinofd.685227.
Vancouver Bayramoğlu E, Bekar M, Kurdoğlu BÇ. Dikey bahçe tasarımın estetik ve işlevsel boyutu: KTÜ Kanuni Kampüs. AÇÜOFD. 2020;21(2):223-30.
Creative Commons Lisansı
Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.